Skakanka – kondycja gwarantowana

Skakanka często bardziej kojarzy się nam z zabawą, nie z profesjonalnym treningiem. Jednak ten mały przedmiot może zdziałać wiele, dla naszej kondycji i naszego zdrowia. Nie ma genialniejszego w swojej prostocie narzędzia do ćwiczeń niż skakanka jak dobrać długość, aby ćwiczyć wygodnie i efektywnie? Aby ćwiczenia były prawidłowe, należy dostosować długość do wzrostu, na szczęście można to zrobić w łatwy sposób. Idealna skakanka powinna sięgać do pach w momencie gdy stoimy na niej jedną nogą.

Skakanki, dostępne są w różnej postaci:  nylonowe, winylowe i skórzane. Z różnych materiałów mogą być wykonane także rączki skakanki, między innymi z drewna lub tworzywa sztucznego. Uchwyt powinien być pewny, nie podrażniać dłoni i przeciwdziałać ślizganiu się ręki. Jak każdy sprzęt, także skakanki możemy podzielić na amatorskie i profesjonalne. Ranking najpopularniejszych skakanek zawierał będzie produkty takich firm jak Kettler, HMS, Lifefit czy Spokey.  Wybór jest bardzo szeroki, ważne jest to, aby skakanka była odpowiednio wyważona i dobrze leżała w dłoni.

Ćwiczenia na skakance mają korzystny wpływ na ciała ale też na umysł. Kluczowa przy ćwiczeniu jest odpowiednia postawa: wyprostowana sylwetka i wciągnięty brzuch. Ręce powinny być nieco odchylone na bok, a barki cofnięte. Możemy jej użyć do rozgrzewki, ale także po poprawy koordynacji ruchowej. Skakanki polecane są zarówno dla dzieci, jak i dla dorosłych. To dobry sposób na urozmaicenie każdego treningu.

Dodaj komentarz